اندرویدنرم افزار

اسنوبال ، نرم افزار کاربردی برای شبکه های اجتماعی

آی تی پورت ، درگاهی به سوی فناوری اطلاعات

اگر شما هم مثل من در اکثر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پیام‌رسانی عضو باشید، قطعا در هر کدام از این سرویس‌ها پیام‌های مختلفی از سوی دوستان‌تان به شما ارسال می‌شود و شما مجبور هستید هر بار تمام آن سرویس‌ها را چک کنید و به پیام‌ها پاسخ دهید که البته گاهی اوقات این کار هم زمان زیادی از شما می‌گیرد و هم اینکه ممکن است اعصاب‌تان را خورد کند یا حتی شاید گاهی اوقات یکی دو پیام را از دست بدهید.

اما خوشبختانه برای این مشکل هم راه حلی به وجود آمده. امروز شما را با اپ اسنوبال (Snowball) آشنا می‌کنم. اپی که باعث می‌شود بسیاری از کاربران iOS آرزو کنند ای کاش به اندروید دسترسی داشتند چون این اپ فقط روی اندروید منتشر شده.

آی تی پورت ، درگاهی به سوی فناوری اطلاعات

اسنوبال چیست؟

اسنوبال یک نرم‌افزار است که تمام پیام‌های شما از اپ‌های پیام‌رسان معروف را در یک اپ جمع می‌کند. این شامل اپ‌هایی مثل فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ، اسنپ‌چت، گوگل Hangouts و حتی اس‌ام‌اس‌ها می‌شود. اسنوبال همه پیام‌های شما در همه این اپ‌ها و سرویس‌ها را در خودش جمع می‌کند و شما برای اینکه بدانید چه پیام‌هایی دارید دیگر لازم نیست تک به تک همه آن اپ‌ها را چک کنید. فقط کافی است اسنوبال خود را بررسی کنید.

اسنوبال به همان شکلی که قبلا فیسبوک برای Chat Heads روی اندروید استفاده کرده بود ظاهر می‌شود. یعنی اسنوبال به شکل یک آیکن روی هوم اسکرین اندروید نمایان می‌شود که می‌تواند روی صفحه شناور باشد و شما می‌توانید جای آن را روی صفحه تغییر دهید.

آیکن اسنوبال هر بار که پیام جدیدی دریافت کنید به شما نشان می‌دهد که چند پیام در انتظار خواندن دارید. شما بعد از مرور پیام‌ها در اسنوبال با یک تپ می‌توانید به اپ مسنجر مربوطه هدایت شوید تا به آن پیام پاسخ دهید. بله! اسنوبال خودش یک کلاینت چت جداگانه نیست.

 

اسنوبال چطور کار می‌کند؟

حتما پیش خودتان فکر کردید که اسنوبال با اپ‌ها و سرویس‌های معروف پیام‌رسانی به طور مستقیم در حال همکاری است تا بتواند چنین سرویسی را به شما ارائه کند. باید بگویم که اشتباه فکر می‌کنید چون اسنوبال حداقل تا الان هیچ ارتباطی با این اپ‌ها و سرویس‌ها نداشته. در عوض اسنوبال برای دریافت نوتیفیکیشن اپ‌ها و سرویس‌های پیام‌رسانی و انتقال آنها به اپ اسنوبال از خود اندروید کمک می‌گیرد. پس الان متوجه شدید که چرا اسنوبال برای iOS منتشر نشده و به این زودی‌ها هم منتشر نخواهد شد. چون iOS هیچ وقت به اسنوبال اجازه نمی‌دهد که اطلاعات مورد نیازش را از داخل سیستم عامل بیرون بکشد و استفاده کند.

 

اسنوبال را چه کسانی به وجود آوردند؟

شاید به نظرتان بیاید که اسنوبال توسط یک گروه دولوپر معمولی طراحی شده اما در واقع سازندگان اسنوبال افرادی هستند که سابقه بسیار درخشانی دارند. با سازندگان اسنوبال آشنا شوید: آنیش آچاریا و جسون پتل. هر دو قبلا در آمازون و همین‌طور مایکروسافت کار می‌کرده‌اند. هر دو با همکاری یکدیگر شرکت SocialDeck را ساختند، شرکتی در زمینه روابط عمومی و بازاریابی اجتماعی که در سال ۲۰۱۰ هم گوگل آن را خریداری کرد.

در زمان همکاری‌شان در گوگل، پتل گوگل پلی Games را به وجود آورد (که الان با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر بخشی از اندروید به حساب می‌آید) و آچاریا هم محصولات موبایل گوگل پلاس را هدایت می‌کرد.

با توجه به سابقه خالقان اسنوبال، زیاد هم دور از ذهن نیست اگر تصور کنیم که اسنوبال به زودی توسط گوگل خریداری خواهد شد. هر چند آچاریا می‌گوید که هدف‌شان کسب درآمد در کوتاه مدت نیست. به هر حال آنچه الان مشخص است این است که اسنوبال اپ به درد بخوری است. اگر علاقه مند به استفاده از این اپ هستید می‌توانید همین حالا آن را به طور رایگان از گوگل پلی دانلود کنید.

[aio_button align=”center” animation=”flash” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”Download App” target=”_blank” relationship=”nofollow” url=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.squanda.swoop.app”]

[aio_button align=”center” animation=”flash” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”Visit The Website” target=”_blank” relationship=”nofollow” url=”http://www.trysnowball.com/”]

 

نویسنده مهمان آی تی پورت : بهراد جاود

بلاگرم و از نوشتن لذت می‌برم. در حوزه فناوری فعالم و دانسته‌های خودم در مورد وبلاگ‌نویسی، شبکه‌های اجتماعی و روابط عمومی را با شما به اشتراک می‌گذارم. این اواخر به تولید پادکست هم می‌پردازم. برای مطالعه مقالات بیشتر از من، وبلاگم را دنبال کنید.

گفتگو ها
    الهام

    عالیه

    واقعا وجود این چنین اپلیکیشنی احساس میشد.

    این بار هم اندروید قدرتش رو به Ios نشون داد، از نظر اپ هیچ وقت Ios به اندروید نمیرسه 😀

    ممنون جناب جاود. خیلی خوب به معرفیش پرداختید.

      در اینکه اسنوبال اپ خوبیه شکی نیست ولی اون قسمتش که گفتی از نظر اپ iOS به اندروید نمیرسه رو باهات مخالفم 🙂

    ممنون

    من از نرم افزارهای چت خیلی استفاده میکنم

    الان دانلود میکنم ان شاء الله مورد بهره قرار بگیرد

      پس حتما این اپ به دردت می‌خوره. اگه خواستی می‌تونی تجربیاتت از کار با این اپ رو هم با ما به اشتراک بذاری

    nanjan khanoom

    خیلی کاربردیه ولی حیف که برا ios منتشر نمیشه:(

    تئودُر

    :۷۵:

    بسیار خوب

    ممنون

    miss

    حیف که شبکه های کوچیک با این نرم افزارا هماهنگ نیستن

      واست یه خبر خوب دارم… توسعه دهنده‌های این اپ گفتن دارن روی اضافه کردن بقیه سرویس‌ها، حتی اون کوچیک‌هاش کار می‌کنن. به زودی اونام اضافه می‌شن.

    علی

    ممنون بهران خان

    فقط بیا بگو امنیتش خوب هست؟ درست شخص زیاد مهمی نیستیم که بخوان جاسوسی مون رو بکنند ولی در حالت کل می خوام بدونم امنیتش چطور هست؟ چرا که به شبکه های اجتماعی مون و … دسترسی داره

      این اپ کلا کار خاصی با اطلاعات شخصی‌ت نداره. تنها کاری که می‌کنه اینه که نوتیفیکیشن اپ‌های مرتبط رو می‌گیره و نشون میده. از نظر امنیتی مشکلی نداره… هر چند این روزا هیچ چیز امن نیست و آدم خودش باید مراقب اطلاعات خودش باشه.

    ـــــصـ ـღ ـدفــــــ

    جالب بودتشکر!!!!!!!!!

    mahnaz

    چقد اپیکیشن جالب و مورد احتیاجی بود!!!

    ممنون بسیار مفید واقع شد…

    خسته نباشید.

      خواهش میشه… از اینکه مفید واقع شد خوشحالم. بیشتر به آی تی پورت سر بزن… بازم از این سرویس‌ها و اپ‌های مفید معرفی می‌کنیم.

    ft_nk

    چه جالب!! خوش به حال ملت اندرویدی!!! ما که نداریم!

    شیر شد!

    mehrdad

    سلام.من نمیتونم دانلود کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید