آموزشاندرویدنرم افزار

آموزش تبدیل فایل ویدیو به فایل صوتی در تلفن همراه شما

تبدیل فرمت ویدیویی به صوتی

احتمالا برای شما هم بارها پیش آمده که در حال گوش‌دادن به سخنرانی فردی مهم باشید در حالی که تصویر آن هیچ اهمیتی نداشته و صرفا صدای شخص است که نقش اصلی را بازی می‌کند، اینجاست که باید از شر ویدیو خلاص شده و آن را به یک فایل صوتی مثلا با فرمت MP3‌ تبدیل کنید اما آیا این‌کار با اندروید هم امکان‌پذیر است؟! در این آموزش آی تی پورت قصد معرفی و آموزش نحوه کار با Converter یا اپلیکیشن تبدیل‌کننده‌ای داریم که با عنوان MP3 Video Converter شناخته می‌شود.

نرم افزار mp3 converter

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای زیادی برای ویندوز وجود دارد که این عمل را تنها با صرف چند دقیقه وقت و چند کلیک ساده به انجام می‌رسانند اما روشن‌کردن PC و نشستن پشت کیبورد برای چنین کار ساده‌ای به نظر خسته‌کننده می‌آید پس بهتر است اسمارت‌فون یا تبلت خود را روشن کرده و نرم افزار MP3 Video Converter را از گوگل‌پلی یا هرجای دیگری دانلود کنید. (لینک دانلود در انتهای مطلب قرار دارد.)

نرم افزار mp3 converter

این اپلیکیشن عاری از هرگونه تبلیغات یا موارد گیج‌کننده اضافی است و تنها تنظیمات مورد نیاز در اختیار کاربر قرار داده شده که هر کاربر آماتوری نیز توانایی یادگیری نحوه کار با آن را خواهد داشت. اپلیکیشن MVC از فرمت‌های ویدئویی MP4، FLV و ۳GP که رایج‌ترین نوع فرمت‌های ویدیویی هستند پشتیبانی می‌کند و همچنین فرمت‌های صوتی پشتیبانی‌شده از سوی آن عبارت از MP3 و AAC هستند.

 

آموزش کار با نرم افزار MP3 Video Converter برای تبدیل فایل ویدیو به فایل صوتی

گام اول: ابتدا همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، با فشردن دکمه Select ویدئو مورد نظر خود را از بخش مدیریت فایل گوشی انتخاب کنید.

نرم افزار mp3 converter

گام دوم: فرمت صوتی مورد نظر خود را از میان انتخاب‌های MP3 و AAC تعیین کنید.

نرم افزار mp3 converter

گام سوم: در این بخش می‌توانید bit rate (بیت ریت) دلخواه برای فایل صوتی خود را نیز انتخاب کنید.

نرم افزار mp3 converter

گام چهارم: فایل صوتی که برای شما خروجی گرفته می‌شود باید نام و نشان مشخصی در گوشی داشته باشد پس در این قسمت یک نام برای عنوان، هنرمند و آلبوم انتخاب کنید.

 نرم افزار mp3 converter

گام پنجم: پس از تعیین نام و مشخصات فایل، در این بخش باید محل قرارگیری آن را در گوشی انتخاب کنید که به سادگی با انتخاب یک فولدر یا پوشه می‌توانید مقصد فایل خروجی گرفته‌شده را مشخص کنید.

نرم افزار mp3 converter

گام ششم: پس از فشردن دکمه تایید و تعیین مقصد فایل صوتی، عمل تبدیل فرمت شروع شده و بسته به سایز ویدئوی در حال تبدیل اندکی باید انتظار بکشید.

نرم افزار mp3 converter

گام هفتم: هنگامی که عملیات تبدیل فرمت به اتمام می‌رسد در قالب یک نوتیفیکیشن مطلع خواهید شد و پس از این بخش می‌توانید با انتخاب نوتیفیکیشن مذکور، فایل صوتی تبدیل‌شده را با پلیر دلخواه خود پخش کنید.

نرم افزار mp3 converter

[aio_button align=”center” animation=”flash” color=”blue” size=”small” icon=”none” text=”دانلود نرم افزار MP3 Video Converter” target=”_blank” relationship=”nofollow” url=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.springwalk.mediaconverter&hl=en”]

گفتگو ها