گوشی های هوشمندنقد و بررسی

نقد و بررسی تخصصی هوآوی Honor 7

مقدمه نویسنده :

با رونمایی از گوشی هوشمند هوآوی Honor 7، بر آن شدیم تا نقد و بررسی تخصصی هوآوی Honor 7  را در اختیار کاربران آی تی پورت قرار دهیم. شاید در طول این چند سال محصولات متفاوتی از کمپانی هوآوی در بازار گوشی های هوشمند مشاهده کرده باشیم. گوشی هایی که در محدوده های مختلف ،از گوشی های رده پایین کم کیفیت گرفته تا گوشی های متوسط و گوشی های رده بالایی که حتی توانسته در مقابل رقبای بازار گوشی های هوشمند مانند سامسونگ و اپل خودی نشان دهد. گوشی های هوشمند و پرچم دار هوآوی آسند P8 که با امکانات خاص خود توانسته بود کاربران زیادی را در بازر گوشی های هوشمند به خود جذب کند و فروش بالای آن در بازار های جهانی از کاربر پسند بودن این گوشی پرجم دار حکایت می کند اما با ارایه  گوشی Honor 7 هوآوی با امکانات فراتر از آسند P8 بوده ودربسیاری از بخش ها دارای ویژگی های و پیشرفت های چشم گیری نسبت به تمامی نسخه های قبلی گوشی های هوآوی و حتی گوشی های کمپانی های دیگر داشته است. استفاده از دوربین ۲۰ مگاپیکسل، پردازنده ۸ هسته ای با فرکانس کلاک شده بالا، باتری قدرتمند ۳۱۰۰ میلی آمپری و هزاران ویژگی های دیگر که می تواند هر خریداری را به سوی خود جذب کند. در ادامه با آی تی پورت همراه باشید تا بیشتر با این گوشی پرچم دار هوآوی آشنا شویم.

2

 

مشخصات فنی هوآوی Honor 7:

  • صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی لمسی خازنی با IPS LCD
  • پردازنده HiSilicon Kirin 935 هوآوی –چهار هسته ی کورتکس A-53 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و چهار هسته ی کورتکس A-57با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی Mali-T628 MP4
  • حافظه اصلی ۳ گیگابات
  • دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک و فلش LED دوبل با حسگر IMX230 سونی
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل با فلش LED و قل=ابلیت عکس برداری در حالت پانُروما
  • سیستم عامل آندروید ۵٫۰ با Emotion UI 3.1
  • حافظه داخلی ۱۶/۶۴ گیگابایت ،شیار کارت micro sd
  • شبکه های ارتباطی وای فای ،LTE و نسخه ۴ بلوتوث
  • باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری

 

3

معایب :

  • عدم ضبط ویدیو با کیفیت ۴K
  • غیر قابل تعویض بودن باتری
  • عدوم وجود تکنولوژی شارژ سریع و شارژ بی سیم
  • عملکرد پایین پردازنده گرافیکی

 

بررسی سخت افزار:

ابعاد این گوشی ۱۴۳٫۲ در ۷۱٫۹ در ۸٫۵ میلی متر و وزن این گوشی ۱۵۷ گرم می باشد.این گوشی نسبت به گوشی پرچم دار قبلی ۲ میلی متر ضخیم تر و ۱۳ گرم سنگین تر می باشد.در مورد طراحی و کیفیت ساخت این محصول نیز هوآوی در سری های Honor  از بسته دوتایی Glass استفاده کرده است که با وجود اینکه باعث افزایش وزن خالص این گوشی شده اما از افزایش مقاوت گوشی نیز نمی توان به راحتی گذشت. در هر صورت این یک کار عادلانه در ساخت این محصول بوده است.که با وجود افزایش وزن گوشی باعث افزایش مقاومت بیرونی گوشی شده است.

2

شاید لازم به توضیح نباشد که اکثر گوشی های سری Honor  با صفحه نمایش ۵٫۲ اینچ با کیفیت ۱۰۸۰P ارایه شده است.بر اساس سنت قبلی در طراحی این سری از گوشی ها ،هوآوی در این محصول خود نیز از صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی استفاده نموده است.در جلوی گوشی و قسمت بالایی فلش LED مشخص شده است که برای کاربر هشدار دادن برای کاربر می باشد.قاب پشتی این گوشی همانند گوشی های سری قبل Honor  از فلز ساخته نشده و در ساخت قاب پشتی آن از پلاستیک استفاده شده است.البته پلاستیک استفاده شده در Honor 7 از جنس پلاستیک پیوسته بوده و بافته شده نمی باشد.

این گوشی در مقایسه با نسخه قبلی Honor  یا همان Honor 6 تغییرات بزرگی کرده است با این حال شاید تنها عیبی که بتوان در مقابل Honor 6 به این گوشی گرفت افزایش ضخامت و وزن این گوشی می باشد که در متن بالا به دلایل این موضوع اشاره شده است.در بالای صفحه نمایش ۵٫۲ اینپچی دو حسگر ۵ مگاپیکسلی و فلش LED مشاهده می شود.در مقابل این دوربین در قاب پنل پشتی یک دوربین قرتمند ۲۰ مگاپیکسل با فلش دوبل LED و اسکنر اثر انگشت به چشم می خورد.

شیار های استفاده شده برای جک صدا ،جای میکروفن و فیلتر کننده نویزهای صدای استفاده شده ۳٫۵ میلی متر می باشد.دکمه وُلوم و تغییر صدای آن در سمت راست Honor  قرار گرفته است.قسمت چپ آن مخصوص سیم کارت نانو و شیار Micro sd  می باشد.کلید هوشمند سخت افزار نیز در سمت چپ قرار گرفته است.که از قسمت تنظیمات گوشی قابل تغییر می باشد.

 

صفحه نمایش :

 

gsmarena_001

Honor 7 به یک پنل کاملا استاندارد IPS LCD با روزلوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و با اندازه ۵٫۲ اینچی مجهز شده است که کمی از بزرگتر از صفحه نمایش ۵ اینچی Honro 6 می باشد.تراکم پیکسلی صفحه نمایش ۴۲۴PPi است.هوآوی در این محصول رنگ وضوح رنگ سیاه را نسبت به صفحه نمایش Honor 6 بهبود داده است هرچند که این تغییر و بهبود نسبت به آن چه که در گوشی پرچم دار آسند P8 توسعه داده شده بود کمتر است .با این حال کیفیت لمس صفحه نمایش آن از حد متوسط بالا می باشد.صفحه نمایش با روشنایی ۱۰۰ درصد و کامل بوده و امکان مدیریت کنتراست صفحه نمایش نیز در آن پیش بینی شده است.

10

عمر باتری:

 

gsmarena_001 (1)

این پرچم دار به باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری قدرتمند مجهز شده است .و تغییری نسبت به پرچم دار قبلی آسند P8 و Honor 6 نکرده است.البته شاید یک نقطه ضعف که بتوان در این گوشی پیدا کرد مشکل عیر قابل تعویض بودن باتری آن باشد.در تست های انجام شده برای این گوشی ،نتایج خوبی کسب شده و ثبت عدد ۶۴ ساعت برای این باتری و برای این رنج از گوشی می تواند جالب توجه باشد.درواقع با استفاده از امکاناتی نظیر وب گردی ،تماس و نمایش ویدیو،این گوشی تا ۶۴ ساعت می تواند دوام داشته باشد.البته این عدد با کاهش روشنایی صفحه نمایش می تواند بهبود پیدا کند.

11

 

ارتباطات :

Honor 7 با چهار باند GSM 850 ،۹۰۰ ،۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ مگاهرتز و باند های چنگانه ۳G ارایه شده است.شبکه LTE تا سرعت۳۰۰ مگابایت بر ثانیه میسر شده است. شبکه داخلی این گوشی نیزشبکه وای فای ،بلوتوث ۴، NFC ، GPS را با نسخه A-GPS پشتیبانی می کند.در این گوشی همچنین با دانلود و نصب ،از نادون قرمز نیز بهره ببرید.همچنین همانند Honor 6 این گوشی نیز کابل OTG USB را نیز پشتیبانی می کند.

 

نرم افزار :

سیستم عامل استفاده شده در این گوشی به طور پیش فرض آندروید آب نبات چوبی نسخه ۵٫۰ آن می باشد که این سیستم عامل با رابط کاربری جدید هوآوی یعنی EMUI 3.1 ارایه شده است. رابط کاربری EMUI 3.1 که در آن از نمادها و جلوه های خاص هنری استفاده شده است مطمئنا تجربه عالی و به یاد ماندنی تری را برای کاربران خود به همراه خواهد داشت.هم چنان که در تصاویر زیر کاملا مشخص است این رابط کاربری بیشتر به سیستم عامل ios  شبیه است و نوع باز شدن دوربین یا برنامه های خاص دیکر شاید تداعی کننده سیستم عامل ios  اپل برای کاربران باشد.صفحه مخصوص هشدار ها در دو صفحه طراحی شده است و تمامی هشدار ها و پیام های ضروری شما را می تواند در این قسمت نگه داری کرده و یادآوری کند. در تصاویر زیر برخی از قابلیت ها و ویژگی های این رابط کاربری را مشاهده می کنید.

 

عملکرد:

هوآوی Honor 7 به پردازنده  HiSilicon Kirin 935  خود کمپانی هوآوی مجهز شده است که این پردازنده از چهار هسته گورتکس A-53  و چهار هسته کورتکس A-57 تشکیل یافته است.

gsmarena_002

چهار هسدته اول با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتزی و چهار هسته دوم با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتزی کار می کند.اما مشکلی که در پردازنده Kirin 935 بیشتر قابل توجه است ،پایین بودن عملکرد پردازنده گرافیکی آن در مقایسه با سایر رقبا می باشد.پردازنده گرافیکی Mali-T628 MP4 بالقوه دارای برخی مشکلات می باشد که می تواند به عملکرد گرافیک آسیب برساند. شاید یکی از ملاک های بررسی عملکرد این گوشی نرم افزار تست عملکرد گوشی مانند آن تو تو بنچ مارک و جیک بنچ مارک باشد که می تواند اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران قرار دهد. در تصاویر زیر نمره های کسب شده توسط این گوشی در برخی از این نرم افزار های تست عملکرد را مشاهده می کنید:

 

دوربین:

هوآوی Honor 7 پیشرفت چشم گیری در قسمت دوربین داشته و این محصول با دوربین ۲۰ مگاپیکسلی قدرتمند با حسگر IMX230  سونی ارایه شده است. دوربین این گوشی در کنار فلش LED دوبل که در کنار آن تعبیه شد است دارای فوکوس خودکار سریع می باشد. دوربین این گوشی اکثر قابلیت های یک دوربین حرفه ای استفاده شده در گوشی های هوشمند را دارا می باشد. قابلیت هایی از قبیل عکاسی پانورُما ،HDR برای تصویر برداری جزییات، عکاسی در شب و چند ویژگی دیگر که می تواند کاربران را به خود جذب کند.

gsmarena_003

دوربین سلفی این گوشی یک لنز ۸ مگاپیکسلی درکنار یک فلش LED تکی می باشد. رابط کاربری دوربین این گوشی همانند رابط کاربری سیستم عامل ios  ساده و راحت می باشد و شما تنها با یک حرکت می توانید از حالت های مختلف دوربین این گوشی مانند light painting, beauty, photo, video  استفاده کنید در تصاویر زیر برخی از تصاویر گرفته شده از دوربین Honor 7 را در قابلیت های مختلف مشاهده می کنید.

سخن آخر:

با اینکه ممکن است برخی از اشتباهات صورت گرفته باشد با این حال نمایی کلی از آن چه که در این گوشی موجود بود در اختیار کاربران آی تی پورت قرار داده شد. هر چند این گوشی در بعضی زمینه ها مانند عملکرد گرافیک و غیر قابل تعویض بودن باتری آن کمی از نظر کاربران مناسب نباشد اما پیشرفت های چشم گیری که این گوشی در اکثر زمینه ها بدست آورده به راحتی این عیب ها را می پوشاند.پیشرفت هایی که این گوشی در زمینه پردازنده ،دوربین قدرتمند ۲۰ مگاپیکسل با حسگر IMX230 سونی ،طراحی فوق العاده زیبا ،بهبود ترکیب رنگ در صفحه نمایش ،سخت افزار ،رابط کاربری مشابه سیستم عامل ios  ،اسکنر اثر انگشت که تنها در تعداد انگشت شماری گوشی هوشمند این قابلیت را دارند و هزاران ویژگی های دیگر که این گوشی را بعنوان یک پرچم دار در بازار گوشی های هوشمند معرفی می کند.

نظر شما در مورد این گوشی هوشمند کمپانی هوآوی چیست؟

آیا ویژگی های گوشی ایده آل را دارا می باشد؟

منتظر نظرات شما در آی تی پورت می باشیم.

 

گفتگو ها

    این خیلی عالیه که هواوی داره سعی میکنه کیفیت بهتری رو از خودش ارایه بده اما بنظر من باید یکم به نوآوری هم فکر کنه.

    امین

    گوشی توپپیه …

    امین

    گوشی توپپیه … ممنون آقا میلاد

    Sepehr

    من گوشی رو هفته هفته پیش گرفتم پشتش فلزیه نه پلاستیک باو!

    تاره سی پی یوش هر هشت هستش کورتکسA53. هست

    امیر

    عمرا این گوشی رو از نزدیکم دیده باشین پشت این گوشی فلزیه

    سجاد آذری

    سلام، قاب پشت گوشی آلومینیونی هست و قابلیت شارژ سریع رو داره و تو نیم ساعت ۶۰% باتری شارژ میشه من که دارم استفاده میکنم مشکلی ندیدم

    حسام

    سلام من حدود بیست روزه این گوشی رو خریدم واقعا عالیه و حرف نداره میتونم به جرات بگم میتونه در نوع خودش بهترین باشه

    هییی چه گوشی خوبی بود، ولی من دیگه الآن باید برم آیفونم رو تحویل بگیرم!

    ناشناس

    به درد خالتون میخوره کجا قاب پلاستیکه با این نقد وبرسی..

    سلام

    عالی بود سپاسگزاریم

    ناشناس

    این گوشی واقعا یه شاهکاره

    meysam

    بزرگوار اطلاعات غلط نده.

    radin

    جنس لبه های کناری از پلاستیک هستش ولی موقع در دست گرفتن معلوم نیس

    فرهاد

    یه سوال داشتم لطفا جواب درست بدید…بینLG G4و آنر۷کودومشو بخرم توش موندم.آنر باتریش به هیچ وجه تعویض نمیشه آیا؟لطفا پاسخ درست بدین…ممنون