اخبار

جانشین آیفون ۵c در سه ماهه ی دوم ۲۰۱۶ به بازار می آید

iPhone 6C

براساس گزارش های جدید منتشر شده، جانشین گوشی آیفون ۵c در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. براساس گزارش منتشر شده توسط دیجی تایمز که مرتبط با گفته‌های یک منبع داخلی در اپل است، این کمپانی نسل جدید آیفون ارزان قیمت خود یا همان ۶c را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ میلادی به بازار خواهد فرستاد.

پیش از این نیز اخبار منتشر شده حکایت از این داشتند که اپل نسخه‌ی مقرون به صرفه آیفون را همراه با آیفون ۶ و ۶ پلاس همزمان معرفی و روانه‌ی بازار خواهد کرد. اما در حال حاضر شاهد این هستیم که ماجرا تغییر کرده و اپل عرضه‌ی این گوشی هوشمند را تا سال آینده‌ی میلادی به تعویق انداخته و در نظر دارد تا آیفون ۶c را نیمه اول سال آینده میلادی روانه‌ی بازار کند. براساس اطلاعات ارائه شده، این گوشی هوشمند مبتنی بر تراشه‌هایی خواهد بود که از فرآیند تولید FinFET مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری سامسونگ و ۱۶ نانومتری تی اس ام سی تایوان استفاده می‌کنند.

بنظر میرسد که اپل در ابتدا در نظر داشته تا آیفون ۶c را مجهز به لیتوگرافی ۲۰ نانومتری نماید، اما در نهایت تصمیم خود را تغییر داده و استفاده از فناوری‌های جدیدتر را در جهت بهره‌گیری از صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین قدرت بیشتر ترجیح داده است.

گفتگو ها