سیستم عاملویندوز

آموزش نصب یا تغییر فونت در ویندوز ۱۰

چطور یک فونت را در ویندوز نصب کنید

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزار Word یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های سیستم‌عامل ویندوز محسوب می‌شود; فونت‌های پیش‌فرض موجود در Word ممکن است برای کاربر کافی نباشند بخصوص کاربر ایرانی که مجبور به نصب برخی فونت‌های فارسی برای زیباسازی هرچه‌بیشتر متن است. در ادامه نحوه حذف، نصب یا تغییر فونت در ویندوز ۱۰ را آموزش خواهیم داد. البته توجه داشته باشید که نحوه کار با بخش فونت در ویندوز ۱۰ با نسخه‌های پیشین همچون ۸ و ۷ تغییر عمده‌ای نداشته است پس در صورتی که از نسخه‌‌های پیشین ویندوز نیز استفاده می‌کنید این آموزش برایتان مفید خواهد بود اما اسکرین‌شات‌ها از ویندوز ۱۰ تهیه شده‌اند. با آی‌تی‌پورت همراه باشید.

ابتدا منو استارت را باز کرده و روی فیلد Search در سمت راست کلیک کنید; در این بخش عبارت Fonts را تایپ کرده و از میان آیتم‌های پیدا شده، بالاترین گزینه یعنی Fonts – Control Panel را انتخاب کنید.

نصب یا تغییر فونت در ویندوز ۱۰

همان‌طور که در این صفحه مشاهده می‌کنید هیچ گزینه‌ای مربوط به نصب فونت‌های جدید وجود ندارد پس برای نصب آن‌ها باید ابتدا فایل فونت‌ را انتخاب کرده و با Drag کردن یا کشیدن، آن را درون صفحه فونت‌ها بیاندازید. پس از این مرحله، پنجره کوچکی با عنوان Installing Font ظاهر می‌شود که با تایید آن، فونت مذکور روی سیستم شما نصب خواهد شد.

نصب یا تغییر فونت در ویندوز ۱۰

خوشبختانه حذف یک فونت بسیار آسان‌تر از نصب آن‌هاست; برای حذف کافیست یک کلیک چپ روی فونت مورد نظر کرده و سپس مانند تصویر، گزینه Delete را انتخاب کنید. در این بخش توجه داشته باشید که هیچ‌گاه فونت‌های اساسی ویندوز مانند Calibre، Microsoft Sans Serif و Tahoma را حذف نکرده و همچنین تغییری در آن‌ها ایجاد نکنید.

چطور یک فونت را در ویندوز نصب کنید

و اما در پایان به مرحله اعمال تغییر در فونت‌های پیش‌فرض می‌رسیم; برای انجام این کار ابتدا به ستون سمت چپ در همین صفحه دقت کنید. به عنوان مثال برای افزایش یا کاهش اندازه یک فونت باید روی گزینه Change Font Size کلیک کنید. آیتمی که باید مورد تغییر واقع شود را انتخاب کرده و سپس سایز دلخواه خود را اعمال کنید. پس از بوجود آوردن تغییرات دلخواه برای تایید باید روی گزینه Apply کلیک کنید که در غیر این صورت با بستن پنجره، تغییرات بوجود آمده نادیده گرفته شده و همه چیز به حالت اولیه باز خواهد گشت.

نظر شما در مورد آموزش نصب یا تغییر فونت در ویندوز ۱۰ چیست؟ آیا برای شما مفید بود؟ منتظر نظرات‌تان هستیم.

گفتگو ها

    من که به شدت به سایتتون علاقه مند شدم.هرچند تازه با سایت شما آشنا شدم اما کار شما بی نظیره واقعا.مرسی از سایت عالیتون.

    باسلام

    ممنون از پست خوبتون.

    Hossein

    سلام

    موقع نصب فونهای دانلودی با ارور does not appear to be a valid font مواجه شدم.

    راهی برای حل این مشکل هست؟

    منتظر پسخگوییتون هستم

    با تشکر

    دانش

    خیلی ممنون…عالی بود

    هستی

    بسیار ممنون.

    توضیح همراه با تصویر عالیه و برای من خیلی کاربرد داشت

    با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما…

    armin

    سلام من مشکل فونت دارم به این صورت ک بیشتر مواقع زیرنویسها در هم ریخته هست از طرفی بنده به تازگی نرم ازاری نصب کردم برای اظهارنامه ی مالیاتی که تمام کلیدهای اون فقط علامت سوال هست
    فونت دالود کردم. نصب کردم . نمیدونم چه باید کرد

    لیلا

    مرسی از آموزشتون ،واقعا مفید بود