سیستم عاملویندوز

چگونه از کندی تسک بار و منوی استارت در ویندوز ۱۰ خلاص شوید

تسک بار ویندوز ۱۰

اخیرا گزارش‌هایی در وب‌سایت‌های مختلف و بخصوص فروم‌ها از کاربرانی که ویندوز ۱۰ را روی سیستم خود نصب کرده‌اند منتشر شده که حاوی شکایاتی از تاخیر در بازشدن و فعال‌سازی منوی استارت و تسک بار در این سیستم‌عامل هستند؛ در ادامه با نحوه سرعت‌ بخشیدن به انجام این اعمال در ویندوز ۱۰ آشنا خواهید شد پس تا پایان آی‌تی‌پورت را همراهی کنید.

تسک بار ویندوز ۱۰

همان‌طور که می‌دانید ویندوز پس از XP و با توزیع نسخه Vista حاوی انیمیشن‌ها و حرکت‌های گرافیکی بسیار زیادی شده که در برخی مواقع موجب کند شدن سیستم‌عامل و رابط کاربری می‌شوند. در ابتدا روی منوی استارت کلیک راست کرده و گزینه System‌ را از میان محتویات نشان‌داده شده انتخاب کنید;‌ اگر میان محتویات منوی استارت قادر به مشاهده گزینه System نیستید، روی آیکون PC‌ کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. پس از انتخاب System‌ از Start یا Properties از PC، در ستون سمت چپ گزینه Advanced System Settings به چشم می‌خورد؛ روی آن کلیک کرده و سپس در پنجره System Properties به تب Advanced مراجعه کرده و پایین‌تر از Performance روی گزینه Settings کلیک کنید.

در پنجره Performance Options گزینه Animations را مانند تصویر پیدا کرده و اگر از پیش تیک خورده است، تیک آن را برداشته و گزینه Apply را به منظور تایید تغییرات انتخاب کنید.

اکنون تمام انیمیشن‌ها و حرکات گرافیکی مربوط به منوی استارت و تسک بار حذف شده‌اند. اگر پیش از این هیچ کندی در کلیک راست کردن روی تسک بار یا منوی استارت احساس نمی‌کردید با انجام این تغییرات هم احتمالا هیچ مورد خاصی مشاهده نشود و تسریعی در کار صورت نگیرد.

توجه: اگر پس از انجام این تغییرات، تصویر زمینه شما حذف شده و یک صفحه سیاه‌ رنگ جای آن را گرفته است، می‌توانید با مراجعه به Setting App و انتخاب Personalization وارد تب Background شده و تصویر زمینه خود را Reset کنید.

گفتگو ها