کاربردینرم افزار

آموزش تغییر رنگ تب‌ها در فایرفاکس

آموزش فایرفاکس

یکی از معضلاتی که در مرورگرهای وب اغلب با آن‌ مواجه هستیم باز کردن تب‌های زیاد و ناتوانی در کنترل آن‌هاست; مرورگر‌های امروزی قادر به گشودن صفحات مختلف وب در تب‌های جداگانه هستند که کاربر عموما هنگام مطالعه یک صفحه اقدام به بازکردن چندین لینک در تب‌های دیگر می‌کند و همین موضوع، ساماندهی آن‌ها را اندکی دشوار می‌سازد. توسعه‌دهندگان مثل همیشه راه‌حل‌هایی برای حل این مساله پیشنهاد داده‌اند که از جمله ‌آن‌ها می‌توان به دسته‌بندی تب‌ها در گروه‌های جداگانه اشاره کرد که بازهم موجب سردرگمی کاربر خواهد شد زیرا احتمال فراموشی محل یا گروه یک تب خاص نیز وجود دارد. در این مقاله قصد داریم نحوه تغییر رنگ تب‌ها در فایرفاکس را آموزش دهیم;‌ تا پایان با آی‌تی‌پورت همراه باشید.

آموزش تغییر رنگ تب‌ها در فایرفاکس

ابتدا به این لینک مراجعه کرده و روی گزینه install or Download کلیک کنید تا افزونه مورد نظر برای فایرفاکس دانلود شود. مرورگر در این قسمت با نمایش اخطاری از شما اجازه می‌گیرد که آیا مایل به نصب این افزونه هستید یا خیر; که برای تایید آن باید روی گزینه Allow کلیک کنید.

آموزش تغییر رنگ تب‌ها در فایرفاکس

پس از نصب افزونه، فایرفاکس را بسته و دوباره روی آیکون آن کلیک کنید تا با ظاهر جدید آن آشنا شوید. البته امکان شخصی‌سازی رنگ‌ها و دیگر آپشن‌‌ها نیز به کاربر داده شده که بدین منظور کلید‌های Ctrl+Shift+A را باهم فشار داده و در افزونه مربوط به رنگ تب‌ها که به تازگی نصب کردید روی Option کلیک کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید تنظیمات و امکانات زیادی به نمایش درآمده که هرکدام قابلیت شخصی‌سازی توسط کاربر را نیز دارند.

آموزش تغییر رنگ تب‌ها در فایرفاکس

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های آن در سربرگ General قرار داده شده است. پس از ورود به این بخش روی گزینه Generate Colors by domain Host Name کلیک کرده و تیک آن را روشن کنید. سپس همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید تب‌های مربوط به یک وب‌سایت مانند یوتیوب همه به یک رنگ واحد در می‌آیند که در این تصویر تب‌های YouTube آبی رنگ هستند و طبعا پیدا‌ کردن آن‌ها میان تعداد انبوه تب‌ها کار بسیار ساده‌تری خواهد بود.

گفتگو ها