اخبار

جایزه ۱۰،۰۰۰ دلاری کشف آسیب پذیری در پرینترهای اچ پی

باگ بانتی

امروزه بسیاری از شرکت‌های بزرگ چالشی را به نام باگ بانتی یا باگ یابی برگذار می‌کنند. در این چالش‌ها مهندسین نرم افزار و برنامه نویسی و یا حتی هکرها چه هکرهای سفید و چه هکرهای سیاه در این چالش‌ها شرکت می‌کنند. آخرین اخباری که از باگ بانتی مورد توجه قرار گرفته است مربوط به شرکت اچ پی و پرینتر هایش می‌باشد. در ادامه همراه آی تی پورت باشید تا در مورد این جریان جالب به شما اطلاعات لازم را بدیم.

باگ بانتی یا عیب یابی به چه معنا است؟

شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و یا گوگل بعد از اینکه برنامه‌ها و ابزارهای خود را به بازار معرفی می‌کنند اطلاعیه‌هایی را منتشر می‌کنند و از متخصصین و هکرها می‌خواهند که سعی کنند به سیستم ها و برنامه‌های معرفی شده نفوذ کنند و ایرادات و مشکل‌های این‌ها را بیابند. این شرکت‌ها برای کسانی که موفق به حل مشکلات موجود و یا به عبارتی باگ بانتی و یا پیدا کردن ایرادهای موجود شوند جایزه‌هایی را از ۱۰ دلار تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار می‌دهند و میزان این جوایز با توجه به سخت بودن مشکل قابل تغییر است. در ادامه توجه شما را به دلیل معروف شدن اولین باگ بانتی شرکت اچ پی جلب می‌کنیم.

باگ بانتی

کشف آسب پذیری در پرینترهای اچ پی

شرکت اچ پی برای اولین بار اعلام کرد که به یک بات نت برای پیدا کردن مشکل دستگاه پرینترهای نسل جدید خود نیاز دارد و برای کسی که بتواند باگی را در این پرینترها پیدا کند یک جایزه ۱۰،۰۰۰ دلاری تعیین کرد. که میزان این جایزه بسیار زیاد است و کمتر شرکتی تاکنون به پرداخت چنین هزینه‌ای برای باگ بانتی اقدام کرده است. باید توجه کنید که این چالش بیشتر برای ابزارهایی برگذار می‌شود که با اینترنت ارتباط زیادی دارند و تا به حال برای پرینترها چنین چالشی برگذار نشده بود. در نهایت خوب است بدانید ۳۴ مهندس و هکر حرفه‌ای هنوز هم پس از گذشت ماه‌ها از راه دور یا نزدیک به دنبال پیدا کردن یک مشکل در پرینترهای شرکت اچ پی هستند و هنوز هم موفق نشده‌اند.

گفتگو ها