آموزشتجارت الکترونیک

۱۲ نکته ای که در هنگام انتخاب نام دامنه باید به آن دقت کنید

انتخاب نام دامنه

احتمالا زمانی که شما می خواهیم شروع کنید به نوشتن یک وبلاگ شما به موارد زیر نیاز دارید:

در این مقاله ۱۲ نکته مهم که باید در هنگام انتخاب نام دامنه وب سایت خود درباره آنها فکر کنید را بیان کرده ایم. با آی تی پورت همراه باشید.

در انتخاب نام دامنه برای به خاطر ماندن اسم دامین را یک اسم راحت قرار دهید

در انتخاب نام دامنه یک اسم انتخاب کنید که کاربران نسبت به آن حساسیت داشته باشند، به عبارت دیگر باید نامی باشد که بعد از شنیدن آن برای یک بار آن را به خاطر بیاورند. این مورد معمولا به همراه راهنمایی هایی همانند انتخاب نام کوتاه برای دامین می آید که در زیر آنها را بیان کرده ایم.

انتخاب نام دامنه

در انتخاب نام دامنه از خط تیره استفاده نکنید

در سال های اخیر گوگل اولویتی را برای انتخاب نام دامنه ها داشت که حاوی کلمات کلیدی بود، به عنوان مثال اگر نام دامنه شما شامل کلمات کلیدی شیرینی سانفرانسیسکو باشد احتمال بیشتری برای انتخاب سایت شما توسط گوگل وجود دارد. این عامل باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی کلمات کلیدی مد نظر خود را وارد نام دامین کنند که برای این کار از خط تیره برای جدا کردن کلمات کلیدی استفاده کنند در حالی که این روش امروزه دیگر کار نمی کند و شما با این کار مشتری های خود را از دست خواهید داد.

انتخاب نام دامنه

در انتخاب نام دامنه، نام دامین خود را طوری انتخاب کنید که نوشتن آن راحت تر باشد

قطعا شما علاقه ندارید که یک مشتری با اشتباه نوشتن نام سایت شما وارد سایت دیگری شود، برای این کار در انتخاب نام دامنه، نامی را انتخاب کنید که نوشتن آن راحت باشد، یا به عبارت دیگر اشتباه نوشتن آن سخت باشد.

بعد از انتخاب نام دامنه یک پسوند مناسب برای نام دامنه خود انتخاب کنید

پسوند های بسیار زیادی برای نام دامین وجود دارد، به عنوان مثال: مواردی از قبیل  com ، .net ، .info ، .biz.  و … . ir. میتواند بهترین انتخاب برای وب سایت ها داخلی باشد، اما شواهد نشان می دهد که گوگل پسوند com. را به سایر پسوندها ترجیح می دهد.

انتخاب نام دامنه

در انتخاب نام دامنه، نام دامنه خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید

کوتاه نگه داشتن نام دامین باعث می شود تا به خاطر نگه داشتن آن راحت تر باشد و نوشتن آن نیز راحت تر باشد و کاربران کمتر دچار اشتباه شوند. در انتخاب نام دامنه توصیه من به شما این است که از ۲ یا ۳ کلمه برای انتخاب نام دامین استفاده کنید.

مطمئن باشید که نام دامین به صورت واضح با کسب و کار شما در ارتباط باشد

برخی از کسب و کارهای اینترنتی نامی جذاب را برای اسم دامنه خود انتخاب می کنند و گمان می کنند این کار به برندینگ آنها کمک می کند در حالی که چنین نیست. مطمئن شوید که در انتخاب نام دامنه نامی را به عنوان نام دامنه خود انتخاب می کنید که با کسب و کار شما در ارتباط است، به این ترتیب اگر مردم نام دامین شما را بشنوند بلافاصله احساسی در رابطه با محصولی که شما به فروش می رسانید پیدا می کنند. حال چه بهتر که هم نام دامنه شما در ارتباط با کسب و کارتان باشد و هم نامی جذاب باشد.

منحصر به فرد باشید

واضح است که برای انتخاب نام دامنه باید نامی انتخاب کنید که قبلا کسی آن را انتخاب نکرده باشد، اما این چیزی نیست که من در اینجا درباره آن صحبت می کنم، نام دامین شما نباید:

  • علامت های تجاری دیگران را نقض کند. 
  • مشابه با نام برند دیگری نباشد. این مورد می تواند از سردرگمی افراد و قوانین مزاحم جلوگیری کند.

انتخاب نام دامنه

در انتخاب نام دامنه نامی را انتخاب کنید که بیان کردن آن راحت باشد

این را به خاطر داشته باشید که نام دامین خود را طوری انتخاب کنید که گفتن آن راحت باشد، اگر کسی اسم دامین شما را با صدای بلند می گوید مطمئن شوید که تلفظ و درک آن آسان باشد. برای این کار از انتخاب کلمات خارجی اجتناب کنید( مگر این که می خواهید مخاطبان خارجی خود را هدف قرار دهید)، از کلمات و عبارات ناآشنا یا تصادفی استفاده نکنید.

در انتخاب نام دامنه نامی را انتخاب کنید که بتوانید در رسانه های اجتماعی از آن استفاده کنید

به طور معمول سعی کنید که نام دامنه و رسانه های اجتماعی شما یکی باشد. در هنگام انتخاب اسم دامین خود شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید می توانید اسمی واحد را انتخاب کنید، با اینکه این کار شاید کمی دشوار باشد ولی در آینده از این کار بسیار خوشحال خواهید شد.

انتخاب نام دامنه

اگر صاحب کسب و کاری محلی هستید برای انتخاب نام دامنه محلی فکر کنید

اگر شرکت شما بر روی یک بازار محلی تمرکز دارد ( به عنوان مثال یک رستوران، فروشگاه تعمیرات خودرو، بوتیک لباس ) سعی کنید از نام شهر خود به عنوان اسم دامنه استفاده کنید. این کار باعث می شود تا اسم دامین شما از آن دسته از کسب و کارها در سراسر کشور متفاوت باشد، و همین طور مشتری های بیشتری را برای شما جذب می کند چرا که نام های محلی تا حد زیادی رقابتی نیستند.

در نظر داشته باشید که تمامی پسوند ها را خریداری کنید

همان طور که در قسمت قبلی گفته شد بهترین انتخاب برای پسوند دامنه com. می باشد اما چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا تمام پسوندهای دامنه خود را خریداری کنید یا نه. خرید این پسوند ها به این معنی نیست که از آنها استفاده کنید بلکه فقط نباید اجازه دهید کس دیگری از آن استفاده کند و یا این که می توانید آنها را به دامین اصلی خود منتقل کنید.(برای انجام این کار می توانید از یک دوست متخصص کمک بگیرید.)

انتخاب نام دامنه

درباره برندینگ خود فکر کنید

اگر هنوز اسم دامین خود را انتخاب نکرده اید این نکته می تواند شما را کمک کند، اگر از سایت خود برای فروش استفاده می کنید فقط نام کسب و کار خود را انتخاب کنید، سعی کنید نام کامل خود را برای اسم دامین انتخاب کنید، در صورتی که قصد برنامه ریزی برای فروش دارید. شروع یک سایت جدید یک تلاش بسیار هیجان انگیز است. امیدوارم با استفاده از این پست بخشی از مسیر را که همان انتخاب اسم دامین است با موفقیت طی کنید.

 

گفتگو ها