بهینه سازی وب سایتتجارت الکترونیک

باید و نباید بازاریابی مقاله ای برای تبلیغ شرکت و یا وب سایت خود

سئو

بازاریابی مقاله علم توسعه یافته ای نیست اگر به نویسندگی و کنار گذاشتن کلمات و جملات کنار یکدیگر علاقه دارید و از علائم نگارشی و گرامی هم اطلاعات زیادی دارید  پس شما چند قدم به حرفه ای شدن در این زمینه نزدیک شده اید البته کارهایی هم هست که باید از آنها خودداری کنید که به نبایدها معروف اند و در مقابل کارهایی هم هست که می خواهید روی مبحث بازاریابی مقاله ای بیشتر تمرکز کنید و جزء بایدها به شمار می روند.

در نتیجه جستجوی مقالات دیگر مثل نمونه قبلی تعداد زیادی از بایدها و نبایدهایی را که برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی موثر است را کشف  می کنید.هرچه دانش خود را در زمینه بازاریابی بیشتر کنید یاد خواهید گرفت تا از چه کارهایی خودداری کرده و چه کارهایی را انجام دهید.

سئو

بیایید اول از نبایدها شروع کنیم:

  • نباید متن خود را با عباراتی مانند ” مقاله زیر در مورد باغبانی است” ( یا هر اتفاقی که قرار است رخ دهد ) شروع کنید. همیشه با عنوان های چشم گیر و جذاب شروع کنید ، ایده شما مخاطب را جلب کرده و بیشتر علاقه مند می شوند تا در مورد مقاله ای که منتشرکرده اید بخوانند.
  • هیچ گاه مقاله خود را طولانی ننویسید.مقالات کوتاه قدرتمندتر هستند و اینکه خوانندگان مقاله خود را از دست بدهید هم کمتر اتفاق می افتد.
  • نباید مقاله خود را روی وبسایت ها بزرگ بنویسید. اگر باعث پیشرفتتان نخواهد شد از این کار خودداری کنید.خوانندگان شما به دنبال اطلاعات صحیح یا دقیق هستند این متن شخصاً برا ی من چه سودی دارد؟ آن ها به دنبال مطالب تکراری و کپی نیستند.
  • نباید کلمات و عبارات کلیدی را زیاد در مقاله خود قرار دهید.موتورهای جستجوی مختلف خیلی این روش را نمی پذیرند.
  • خوانندگان خود را با شروع جملات پیچیده یا بدون جواب و یا اینکه جایگاه آن را در متن خود مشخص نکرده اید گیج نکنید.

و حالا بایدها:

  • در مورد ایده هایی بحث کنید که آن را تجربه و یا امتحان کرده اید و حتی اینکه تجربه خود را با موضوع مشخص بیان می کنید همیشه در نوشته شما این مطلب نمایانگر می شود.
  • مقاله خود را بازخوانی کنید و دوباره آن را بخوانید و املاء و خطاهای گرامری آن را قبل از قرار دادن در اینترنت اصلاح کنید.
  • همیشه در کنار مقاله های خود اطلاعات مفید دیگر هم قرار دهید و سعی کنید به خوانندگان کمک کنید تا به مطالب دیگری که قرار می دهید نیز علاقه مند شوند.
  • به طور مرتب مقاله بنویسید و آن را در وب سایتها و کاتالوها  قرار دهید.
  • نباید مقاله خود را فقط یکجا قرار دهید در اینصورت خوانندگان زیادی  ازاطلاعات شما سودی نخواهند برد .
  • به آمار مقالات خود نیز توجه داشته باشید که منجر به ترافیک بیشتری برای شما می شود. باید مقاله های خاص خود را در معرض نمایش قرار دهید و آن ها را گسترش دهید.

و حالا چند قانون بازاریابی مقاله و بایدها و نبایدهای مرتبط با آن را مطالعه کرده اید. اگر به طور مناسب بازاریابی نکرده اید پس زمان را بیهوده تلف کرده اید اگرچه میتوانید بهترین مقاله ها را در دنیا بنویسید اگر مقاله ای را به طور درست ارائه نداده اید یا از نکاتی که در بالا به آنها اشاره کرده ایم پیروی نکرده اید وقت دیگران را هم هدر داده اید چرا به روش درست آن کار را شروع نکنید؟

گفتگو ها
    محمد

    بسیار مطلب مفیدی بود ، ممنونم فقط نویسنده این مطلب خودتون بودید؟ اگر نبودید منبعش رو هم قید کنید ، تشکر

      حسین جاهدی

      خواهش 🙂
      آدرس نداره فایل متنی انگلیسی هست ولی نه کامل همین متن، من با دانش خودم بهترش می کنم که برای ایرانی ها مفید باشه وگرنه فایل اصلی برای ما ها خوب نیست چون مثال ها نکاتی که گفته برای خیلی ها نا آشنا هست ولی از دفعه بعد فایل رو هم پیوست می کنم کسی خواست متن انگلیسیش رو داشته باشه 🙂

    خیلی مقاله مفیدی بود … این باید ها و نباید رو از به بعد باید رعایت کنم …

    دلیل اینکه نباید از کلمات کلیدی توی مقالات استفاده کنیم چیه؟

      حسین جاهدی

      سلام
      جمله رو درست تایپ نکرده بودم درستش این هست :
      نباید کلمات و عبارات کلیدی را زیاد در مقاله خود قرار دهید
      ممنون که تذکر دادید.
      دلیل استفاده زیاده هم باعث سنگین شدن و اسپم شناخته شدن وبسایت می شود.

    شاید بگم خیلی کامل بود

    و به مسائل زیادی داخلش به زبان ساده اشاره شده بود

    روون و خواستنی بود مقاله و مفید

    واقعا خسته نباشی حسین جان

      حسین جاهدی

      ممنون رضا جان
      شما همیشه به ما لطف داری 🙂

      موفق باشی

    Henry

    بسیار عالی

    استفاده کردیم 🙂

    نکات خیلی زیبایی بود، به درد من خیلی میخوره. این نکته در مورد عنوان جذاب خیلی عالی بودچون من زیاد بهش توجه نمی‌کردم.