آموزشبرنامه نویسی

بهترین زبان برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

Top-Programming-language

بسیاری از افراد هستند که علاقه زیادی به برنامه نویسی دارند اما نمی دانند کدام زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار بهتر است؟ آیا شما نیز جزء این دسته از افراد هستید که دوست دارید با زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار بیشتر آشنا شوید. می توانید با مطالعه این مطلب آی تی پورت اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه به دست آورید و با زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار و همینطور ویژگی های آنها به صورت کامل آشنا شوید.

قبل از پرداختن به کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی با محبوبترین زبان های برنامه نویسی (بر اساس شاخص تیوبی) آشنا شوید. در تصویر زیر ۱۲ زبان محبوب دنیا از نظر شاخص تیوبی را مشاهده می کنید.

TIOBE Index for November 2020

TIOBE Index for November 2020

در ۲۰ سال گذشته جایگاه اول و دوم همیشه در اختیار دو زبان برنامه نویسی جاوا و C  بود است. اکنون سرعت رشد محبوبیت پایتون بسیار افزایش پیدا کرده است به قدری که باعث شده است بعد از سال ها زبان برنامه نویسی جاوا از نظر محبوبیت در جایگاه سوم قرارگیرد.

زبان برنامه نویسی جاوا از بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

java

بی شک یکی از بزرگترین و بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار زبان برنامه نویسی جاوا می باشد، این زبان دارای ویژگی های بسیار زیادی است که باعث شده  در میان بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار قرار بگیرد. یکی از مهمترین ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی این است که یک زبان شی‌ گرا می باشد و تنها یک بار نیاز به کد کردن دارد و یکی از مهمترین شعارهای این زبان برنامه نویسی این است که کد خود را تنها یک بار بنویسید و بارها اجرا کنید. این زبان برنامه نویسی از خانواده زبان برنامه نویسی c است و دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد،  یکی از مهمترین کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا این است که به وسیله آن می توانید اپلیکیشن های اندرویدی طراحی کنید، البته این تنها کاربرد زبان برنامه نویسی جاوا نمی باشد و این زبان کاربردهای بسیار زیاد دیگری در خودپردازها و بانک ها نیز دارد.

زبان برنامه نویسی c

C_language

یکی دیگر از کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار زبان برنامه نویسی c می باشد، این زبان برنامه نویسی را می‌توان در بیشتر زبان ها از جمله زبان php، جاوا، c++ و  بسیاری از زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار دانست. زبان برنامه نویسی c یکی از زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار است که با اینکه یک زبان برنامه نویسی قدیمی است ولی امروزه کاربردهای بسیار زیادی دارد و کاملا توسعه یافته است، این زبان برنامه نویسی یکی از زبان های برنامه نویسی است که معمولا به افراد تازه وارد و مبتدی توصیه می‌شود که این زبان را برای یادگیری انتخاب کنند.

زبان برنامه نویسی php

php

قطعا تا به حال با مراجعه به صفحات اینترنتی وب سایت ها و نرم افزارهای تحت وب بسیار زیادی را مشاهده کرده اید، یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزارهای تحت وب زبان برنامه نویسی php می باشد، به وسیله این زبان برنامه نویسی شما می توانید اقدام به طراحی سایت و صفحات داینامیک در اینترنت کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیش از ۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰ وب سایت توسط این زبان برنامه نویسی ساخته شده اند. از جمله مهمترین نرم افزارهای تحت وب و وب سایت هایی که توسط زبان برنامه نویسی php ساخته شده‌اند می‌توان به مواردی از قبیل توییتر، ویکی پدیا، فیسبوک و اپل اشاره کرد.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

javascript

این زبان برنامه نویسی نیز از دیگر زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار است که یک زبان برنامه نویسی فوق العاده قدرتمند می باشد، این زبان برنامه نویسی از جمله زبان های برنامه نویسی است که دنیای وب را تحت تاثیر خود قرار داده است، یکی از مهمترین ویژگی های زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آن را در بین بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزارهای تحت وب قرار داده است این است که به کمک آن می توانید از طرح‌های مختلفی برای ساخت رابط کاربری استفاده کنید و به این وسیله موفق می‌شوید که وبسایت های بسیار زیبا را طراحی کنید. به وسیله این زبان برنامه نویسی شما می توانید اجزای مختلفی مانند تصویرها، انیمیشن ها و سایر اشیا را در وب سایت های خود قرار دهید و رابط کاربری فوق العاده زیبایی را به وسیله این اجزا طراحی کنید.

زبان برنامه نویسی پایتون از بهترین زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار

python

یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار زبان برنامه نویسی پایتون می باشد، این زبان برنامه نویسی در گروه زبان های برنامه نویسی سطح بالا قرار دارد. یکی از مهمترین ویژگی های زبان برنامه نویسی پایتون این است که کدهای این زبان برنامه نویسی بسیار راحت و قابل فهم می باشند و به همین دلیل بسیاری از افرادی که تازه کار هستند و می‌خواهند شروع به برنامه نویسی کنند از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌کنند. با یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون می توانید از موقعیت شغلی بسیار خوب این زبان برنامه نویسی در بازار کار استفاده کنید، شاید برای شما جالب باشد که بدانید شرکت هایی از جمله گوگل، یاهو و آی بی ام از زبان برنامه نویسی پایتون در شرکت خود استفاده می کنند. زبان برنامه نویسی پایتون نه‌ تنها برای ساخت نرم افزار کاربرد دارد بلکه با استفاده از آن می توانید اقدام به طراحی سایت هم کنید.

زبان برنامه نویسی سی شارپ

C#

زبان برنامه نویسی سی شارپ نیز از جمله دیگر زبان های برنامه نویسی برای ساخت نرم افزار می باشد، این زبان برنامه نویسی یک زبان برنامه نویسی قدرتمند است که به وسیله آن می توانید اقدام به طراحی نرم افزار و همینطور بازی سازی کنید. یکی از مهمترین زمینه های کاری که با استفاده از زبان برنامه نویسی سی شارپ می توانید اقدام به فعالیت در انجام کنید کار کردن برای فناوری های مایکروسافت می‌باشد. سیستم عامل های ویندوز و بسیاری از سیستم‌عامل‌های ویندوز موبایل به وسیله زبان برنامه نویسی سی شارپ ساخته شده اند بنابراین شما نیز با یادگیری زبان برنامه نویسی سی شارپ می توانید به راحتی اقدام به برنامه نویسی برای ویندوز کنید. یکی دیگر از مهمترین زمینه های برنامه نویسی به وسیله زبان برنامه نویسی سی شارپ بازی سازی از طریق موتور بازی سازی یونیتی می باشد که امروزه دارای بازار کار بسیار خوبی است.

گفتگو ها
    آی تی من

    فقط پایتون، محبوبیت پایتون بیشتر از اینهاست
    به زودی در جایگاه اول میبینیمش 🙂