لپ تاپنقد و بررسی

راهنمای جامع برای خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده

لپ تاپ دسته دوم

امروزه و در شرایط فعلی اقتصادی به علت وجود تحریم های فراوان و افزایش قیمت ها بسیاری از اشخاص خرید لپ تاپ دسته دوم  را به مدل دسته اول آن ترجیح می دهند که این امر خود نیاز به داشتن اطلاعات کافی در خصوص خرید لپ تاپ دسته دوم  و کارکرده را می طلبد. در این مطلب ما به شما راهنمای جامع برای خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده را خواهیم داد و شما پس از آن خواهید توانست لپ تاپ دسته دوم مورد نظر خود را تهیه نمایید.

یکی از مواردی که باید بسیار به آن توجه داشت این است که همیشه لپ تاپ و یا سایر کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. اگر تمایل دارید تا از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید باید حتما توجه داشته باشید که سایت مورد نظر دارای نماد الکترونیک باشد و تا حد ممکن سعی کنید از فروشنده مهلت تست چند روزه بگیرید. همچنین اگر تمایل دارید باتوجه به حرفه خود لپ تاپ نو خریداری کنید حتما مطالعه مطلب آشنایی با بهترین لپ تاپ تخصص شما را به شما دوستان پیشنهاد می کنیم.

نکات مهم در خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد به سمت خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده روی می آورند تفاوت بین قیمت مدل تازه لپ تاپ با مدل کارکرده آن می باشد، توجه داشته باشید که اگر قیمت لپ تاپ کارکرده با مدل تازه آن تفاوت ناچیزی دارد خرید لپ تاپ دسته دوم توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

  • بررسی بدنه و وضعیت فیزیکی لپ تاپ

پس از مشاهده و انتخاب لپ تاپ مورد نظر ظاهر فیزیکی آن را شامل بدنه، صفحه نمایش، پورت های USB و تاچ پد (موس لپ تاپ) را چک کنید که شکستگی یا ترک خوردگی نداشته باشد. لپ تاپ را برعکس کرده و قسمت زیرین آن را نیز مورد بررسی قرار دهید و به کمک چراغ قوه گوشی همراه خود قسمت پیچ های لپ تاپ را نیز چک کنید. اگر لپ تاپ قبلا باز شده و تعمیر شده باشد در محل پیچ ها حالت خراشیدگی و یا ساییدگی خواهد داشت همچنین برای خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده صفحه نمایش لپ تاپ را نیز یک بار ببندید و باز کنید و لولای آن را از نظر سفتی و یا داشتن صدا بررسی کنید.

لپ تاپ دسته دوم

  • صفحه نمایش را به دقت چک کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای تهیه لپ تاپ کارکرده  بررسی صفحه نمایش لپ تاپ می باشد. برای اطمینان از صحت عملکرد آن، لپ تاپ را روشن کرده و تمامی قسمت های آن را به دقت مشاهده کنید اگر پیکسل سوخته ای مشاهده کردید از خرید آن لپ تاپ صرفه نظر کنید. برای بررسی دقیق تر یک ویدئو با کیفیت را پخش کرده و به دقت به نمایشگر نگاه کنید اگر بخش هایی از صفحه حالت رنگ پریدگی و یا بهم ریختگی دارد این لپ تاپ انتخاب مناسبی نخواهد بود.

  • بررسی لپ تاپ از نظر مشخصات سخت افزاری

لپ تاپ را روشن کرده پس کلید بر روی منوی Start و انتخاب گزینه Run در نهایت دستور dxdiag را تایپ کنید پس از آن مشخصات مورد نظر را با مدل لپ تاپ مطابقت دهید. نکته دیگر برای خرید لپ تاپ دسته دوم این است که اگر فرصت کافی دارید از نرم افزار های بنچمارک برای تست هنگ کردن لپ تاپ استفاده کنید و در نهایت بخش بایوس لپ تاپ را نیز چک کرده و از نداشتن پسورد اطمینان حاصل کنید.

  • درگاه ها را چک کنید

یکی دیگر از موارد لازم برای تهیه لپ تاپ دسته دوم که باید به آن توجه کرد این است که حتما درگاه های USB  لپ تاپ را به کمک یک حافظه فلش و درگاه صوتی آن را به کمک یک هدفون بررسی کنید همچنین اگر لپ تاپ مورد نظر درایو DVD یا CD دارد به کمک یک عدد دیسک DVD یا CD آن را چک کنید.

لپ تاپ دسته دوم 

  • بررسی وب کم لپ تاپ

هنگام تست لپ تاپ دسته دوم حتما وب کم آن را روشن کرده و به کمک میکروفن داخلی لپ تاپ از صحت کار کرد آن مطمئن شوید.

  • تست اسپیکر های لپ تاپ

نکته مهم دیگر برای بررسی لپ تاپ کارکرده تست اسپیکر های لپ تاپ به وسیله پخش چندین موزیک می باشد.

  • بررسی تاچ پد و کیبورد

در زمان خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده تاچ پد را به کمک حرکت دادن انگشت خود بر روی آن و تست کردن کلید های چپ و راست تاچ پد بررسی و چک کنید همچنین برای تست کیبورد برنامه نوت پد را باز کرده و تمامی کلید های لپ تاپ را امتحان کنید.

  • تست باتری

یکی دیگر از نکات کلیدی برای بررسی لپ تاپ کارکرده تست باتری می باشد. باتری لپ تاپ در حالت عادی ۳ الی ۴ سال عمر مفید دارد. اگر شما در زمان خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده فرصت کافی برای تست باتری را دارید می توانید با نصب کردن برنامه های Battery Info View یا Battery Care کاملا از وضعیت باتری و نام سازنده آن مطلع شوید. ناگفته نماند که حتما شارژر لپ تاپ را بررسی و تست کنید، در بسیاری از موارد اصلی نبودن شارژر لپ تاپ موجب افزایش دمای غیر عادی باتری می شود. همچنین جهت حفظ کیفیت و طول عمر باتری لپ تاپ مطالعه مطلب چگونه عمر لپ تاپ خود را بالا ببریم را به شما پیشنهاد می کنیم.

laptop fan

  • بررسی عملکرد فن لپ تاپ

از دیگر موارد تست لپ تاپ دسته دوم بررسی لپ تاپ و عملکرد صحیح آن در زمان تهویه می باشد که اگر عمل خنک کردن به درستی انجام نشود باعث آسیب های جدی به پردازنده و کارت گرافیک خواهد شد.

  • تست بلوتوث و وای فای

هنگام خرید لپ تاپ دسته دوم و کارکرده بلوتوث و وای فای آن را به کمک شبکه کردن گوشی همراه خود به لپ تاپ و انتقال فایل تست کنید.

گفتگو ها