لپ تاپنقد و بررسی

نقد و بررسی لپ تاپ Dell XPS 15 2020

قبل از بررسی خود لپ تاپ Dell XPS 15 2020 ، ابتدا باید نگاهی کلی به کمپانی دل بیندازیم؛هر گاه نام لپ تاپ های دل به گوشمان میخورد، بلافاصله ویژگی های خاص این لپ تاپ ها در ذهنمان تداعی می شود که این برند را از بقیه رقبای آن؛متمایز میکند،ویژگی هایی که نمیتوانیم دقیقا بگوییم مطلقا خوب یا بد هستند ولی به صورت کلی باعث شده این لپ تاپ ها نزد مردم محبوب باشند و از آنها به عنوان لپ تاپ هایی سرسخت از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری،زیبا و بسیار کاربردی یاد میکنند.بنابراین نیاز است که بررسی شود که نظر مردم راجع به این برند چیست تا بتوانیم اطلاعات جامع و مفید تری به دست بیاوریم.

الترابوک های XPS  را میتوان محصولاتی معرفی کرد که دل آنها را تولید میکند تا قدرت خود در زمینه های مختلف را به بقیه رقبا نشان دهد.ویژگی هایی در این الترابوک ها وجود دارد که باعث میشود این محصولات مشتری خاص خودشان را داشته باشند.شاید این مشتریان عاشق این لپ تاپ ها باشند ولی احتمالا برای همه اینگونه نیست و انتقاداتی از سوی کاربران همواره مطرح است.

نقد و بررسی لپ تاپ Dell XPS 15 2020 از نگاه کاربران ایرانی

دلیل اینکه فقط نظرات کاربران ایرانی را بررسی میکنیم این است که شاید در هر کشور نظر مردم راجع به یک نوع خاص از محصول متفاوت باشد.

قیمت لپ تاپ Dell XPS 15 2020

اولین چیزی که درباره محصولات دیجیتال برای ایرانی ها مهم است،قیمت این محصولات است،در ایران به دلایل مختلف،به طور کلی قیمت لپ تاپ ها، افزایش چند برابری قیمت داشته اند. هنگام بررسی قیمت لپ تاپ و سنجش ارزش داشتن محصول نسبت به قیمت آن، نباید صرفا به قیمت آن محصول توجه کرد، باید ویژگی های آن را بسنجیم و سپس با توجه به قیمت لپ تاپ در بازار بگوییم قیمت منصفانه است یا نه. طبق نظر کاربران قیمت این لپ تاپ نسبت به ویژگی های آن خوب یا منطقی است. قیمت پایه این لپ تاپ در حال حاضر از ۱۱۱۹ دلار شروع می شود.

ورودی و درگاه ها در Dell XPS

Dell XPS 15 2020

عدم پشتیبانی از درایو نوری

درباره لپ تاپ های کوچک دل که طراحی جمع و جوری دارند ،همیشه بر سر عدم کاربرد درایو نوری در ان ها،اختلاف نظر وجود داشته است.برخی می گویند این یک پیشرفت روبه جلو است،مثل وقتی که فلاپی دیسک ها(Floppy Disk) به تاریخ پیوستند،ابزار و روش های قدیمی هم باید کم کم جای خود را به وسایل و تکنولوژی های جدید تر بدهند،همچنین یکی از روش هایی که توانسته اند این لپ تاپ های جمع و جور را بسازند حذف برخی از قسمت ها است.نظرات دیگری هم وجود دارد که این موضوع را نقطه ضعفی برای این لپ تاپ میدانند.

نبود درگاه USB Type-C

برای این الترابوک پرکاربرد به گفته کاربران،بهتر بود از فلش های مدل سی هم در آن قابل استفاده باشند،البته نبود این پورت برای کسی مشکل خاصی را ایجاد نخواهد کرد.

  نبود پورت LAN

پورت های LAN در گاه هایی هستند که از طریق کابل مخصوص آنها،می توانید رایانه یا دستگاه های دیگر را به هم متصل کنید.غالبا از این پورت برای متصل کردن مودم و رایانه،استفاده می شود.پس برای اینکه بتوانید به اینترنت متصل شوید،از طریق  Wi-Fiاین کار را انجام دهید که نبود این پورت هم از جمله مشکلاتی نیست که هر روز بخواهید با آن دست و پنجه نرم کنید.

باقی پورت ها و ورودی های لازم در این دستگاه وجود دارند.

Dell XPS 15 2020

تاچ اسکرین با فرمان چند لمسی

این ویژگی لمسی بودن لپ تاپ های XPS نشان میدهد که دل، در حال رقابت است و فقط مسیر خودش را بدون توجه به پیشرفت و تغییرات محصولات رقبا،طی نمیکند.دقت صفحه نمایش  UHD است.صفحه مات نیست ولی زاویه نوری ال ای دی های صفحه نمایش به گونه ای طراحی شده است که نور صفحه نمایش،چشم را نزند.کار با قلم بر روی این صفحه نمایش به گفته کاربران،لذت طراحی را چندین برابر میکند. بعضی از کاربران قیمت نسبتا بالای لپ تاپ Dell XPS 15 2020 را به دلیل وجود همین تاچ اسکرین توجیه میکنند و از آن راضی هستند.

Dell XPS 15 2020

 Dell XPS 15 مجهز به پردازنده های قدرتمند

سی پی یو و کارت گرافیک مجزا در این لپ تاپ،بهترین نیستند ولی بسیار قدرتمند هستند. پردازنده مرکزی Intel  core i9  ۱۰۸۸ ۵H است و پردازنده گرافیکی آن NVIDIA GeForce GTX 1650 ti است. این دو قسمت،نسبت به آنچه که در لپ تاپ XPS 13  و مدل های قبلی  XPS 15وجود داشت،خیلی بهتر هستند. شما علاوه بر استفاده معمولی از این لپ تاپ میتوانید در گیمینگ هم از آن استفاده کنید چرا که فرکانس پردازنده تا ۵٫۳ GHz افزایش پیدا کرده است، در این لپ تاپ از پردازنده قدرتمند انویدیا استفاده شده است که همراه با رم ۱۶ گیگابایت(که البته این مقدار در مدل های مختلف متغیر است) و سی پی یو قدرتمند، برای کارهای سنگین گرافیکی و حتی بازی مناسب است.

جایگاه نامناسب وبکم

وبکم این لپ تاپ ها در قسمت پایین فریم، سمت چپ قرار گرفته است.دوربین HD 720است و کیفیت نسبتا خوبی دارد ولی جایگاه آن به گفته کاربران،واقعا بد است.در نمونه های دیگر دوربین به قسمت بالا جا به جا شده است.

طراحی بدنه

یکی از بزرگترین نقاط قوت این محصول،بدنه و طراحی آن است. جنس بدنه لپ تاپ Dell XPS 15 2020 از آلومینیوم ساخته شده است که بسیار مقاوم است.دکمه های کیبورد زیاد برجسته نیستند و با آنها تایپ کردن آسان تر میشود مخصوصا در نور کم چرا که این کیبوردی با نور پس زمینه است که باعث زیبایی بیشتر آن هم میشود.جنس قاب کیبورد هم از فیبر کربن است.فریم تا آنجایی که امکان داشته کوچک شده و حداقل مساحت را در صفحه نمایش لپ تاپ اشغال میکند. این لپ تاپ بسیار سبک و باریک است، وزن آن حدودا ۲ کیلوگرم است و به راحتی میتوانید آن را حمل کنید.ابعاد این لپ تاپ ۲۳۶×۳۵۸ میلی متر است و قطر نازک آن ۱۸ میلی متر است. اندازه صفحه نمایش   ۱۵٫۶ inch است که اکثر کاربران از آن راضی هستند.

گفتگو ها