آموزشاندرویدسیستم عامل

حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

متوقف شدن برنامه ها در اندروید

متوقف شدن برنامه ها در اندروید یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است بارها و بارها آن را تجربه کرده باشید. آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که علت بروز پیغام های آزار دهنده ای که از متوقف شدن برنامه ها ناشی می شوند، چیست؟ چگونه می توان به این خطاها پایان داد و برای همیشه از شر این پیغام ها خلاص شد؟

ابتدا باید بدانید که نمایش پیغام هایی نظیر اینستاگرام شما متوقف شده است، تلگرام شما متوقف شده است و، می تواند خبر از یک مشکل بزرگ تر و در عین حال ریشه ای تر داشته باشد. بدون شک نادیده گرفتن این خطاها می تواند زمینه تشدید مشکل اصلی را فراهم نموده و در دراز مدت منجر به بروز عوارض غیر قابل حلی گردد. 

گفتنی است که بروز چندین باره این خطا در طول روز به خودی خود به یکی از بزرگترین و آزار دهنده ترین مشکلات کاربران اندروید تبدیل شده است. این خطا غالبا زمانی بروز می یابد که فایل های سیستمی با اختلال مواجه گردند. برای مثال ممکن است در چند وقت اخیر برنامه هایتان را به روزرسانی نکرده باشید و یا برخی از فایل های مربوط به سیستم عامل از دستگاه شما پاک شده باشد. اگرچه این موارد تنها دلایل نمایش پیغام مذکور نیستند، اما می توانند از مهم ترین موارد موجود در این زمینه باشند.

اهمیت آشنایی با دلایل وقوع خطای متوقف شدن برنامه ها در اندروید و ضرورت ارائه راه حل هایی برای پایان دادن به این مشکل آی تی پورت را بر آن داشته است که در ادامه به این موضوع بپردازد.

متوقف شدن برنامه ها در اندروید

متوقف شدن برنامه ها در اندروید

علل و روش های حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

حذف برنامه متوقف شده!

یکی از راه های بی دردسر حل مسئله متوقف شدن برنامه ها در اندروید، پاک کردن صورت مسئله است! جالب و در عین حال لازم است بدانید که گاهی اصلی ترین دلیل بروز این اتفاق برنامه مذکور بوده و گوشی شما در سلامت کامل به سر می برد. گاهی نیز نصب نادرست برنامه هایی نظیر اینستاگرام موجب پیدایش چنین پیغام هایی بر روی تلفن همراه شما می شود. 

برای حل مشکل متوقف شدن برنامه ها می توانید به قسمت برنامه های تلفن همراه در بخش تنظیمات دستگاه مراجعه نموده و بر روی برنامه هایی که پیغام متوقف شدن را بر روی دستگاه شما ارسال می کنند، کلیک کرده و کش و دیتای آن ها را حذف کنید. سپس منتظر بمانید و در صورت مشاهده مجدد پیغام این بار برنامه را به طور کامل حذف و از نو نصب کنید.

ویروس کشی دستگاه

اگر پیغام متوقف شدن برنامه ها به برخی از اپلیکیشن ها محدود نشده و و همه آن ها را شامل می شود، می توان گفت که دستگاه اندروید شما ویروسی است. بنابراین لازم است برای خلاص شدن از پیغام توقف برنامه، نخست از شر ویروس موجود خلاص شوید.

آزادسازی فضای حافظه

یکی از اصلی ترین و رایج ترین دلایل متوقف شدن برنامه ها در اندروید کمبود حافظه داخلی دستگاه می باشد. در چنین شرایطی اکثر برنامه ها عملکرد درستی را از خود به نمایش نگذاشته و یا حتی باز نخواهند شد. بنابراین لازم است نسبت به حذف اطلاعات اضافی و آزادسازی فضای حافظه داخلی اقدام نمایید.

پاک کردن فایل های کش آسیب دیده

جالب و در عین حال لازم است بدانید بسیاری از برنامه هایی که در طول روز با آن ها سروکار دارید، موجب ایجاد فایل هایی تحت عنوان فایل کش در حافظه دستگاه اندروید شما می شوند. این دسته از فایل ها موظف به نگهداری مجموعه ای از اطلاعات تکراری هستند.

گفتنی است که هدف از ایجاد فایل های کش افزایش سرعت و سهولت در دسترسی می باشد. اما گاهی همین فایل ها خود دردسر ساز شده و زمینه ای را فراهم می سازند که برنامه به طور ناگهانی بسته شده و پیغام متوقف شدن برنامه بر روی دستگاه شما به نمایش درآید. برای پایان دادن به این مشکل لازم است که فایل های کش آسیب دیده به طور مرتب از حافظه دستگاه حذف گردند.

آپدیت برنامه

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، گاهی متوقف شدن برنامه ها به دلیل آپدیت نبودن آن ها رخ می دهد. گفتنی است که طراحان در هر آپدیت مشکلات پیشین نرم افزار را رفع نموده و به ارتقای آن می پردازند. برای حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید می توانید وارد منوی Google play store شده و با ورود به بخش Find my app کلیه برنامه هایی را که آپدیت آن ها در دسترس می باشد، مشاهده نموده و به روزرسانی کنید.

بازنشانی به تنظیمات کارخانه

در صورتی که با به کارگیری روش های فوق الذکر به نتیجه مطلوب نرسیده و موفق به حل مشکل متوقف شدن برنامه ها نشدید، آخرین راه حل موجود که بدون شک موجب رفع این خطا می گردد، بازنشانی تنظیمات دستگاه به تنظیمات کارخانه است. به یاد داشته باشید که با چنین کاری کلیه اطلاعات موجود در تلفن همراه شما حذف خواهند شد.

گفتگو ها