اخبار

آلفابت متولد می‌شود: شرکتی بزرگ که گوگل بخشی از آن است

آلفابت

موسسان شرکت گوگل، لری پیج و سرگئی برین می‌خواهند پای خود را از کارهای ساده روزانه فراتر بگذارند. این دو شخص یک شرکت جدید به راه خواهند انداخت به نام آلفابت، یک شرکت بزرگ که چتری خواهد بود بر سر چندین شرکت دیگر؛ بزرگ‌ترین شرکتی که زیر مجموعه آلفابت می‌شود شرکت گوگل خواهد بود.

به جای اینکه گوگل یک کل بزرگ باشد، سرگئی برین و لری پیج می‌خواهند همین ساختار را به یک شرکت چتری دیگر منتقل کنند. به بیان دیگر هر شرکتی که تحت چتر آلفابت قرار می‌گیرد با محصولات اینترنتی اصلی گوگل  هم راستا خواهد بود. به عنوان مثال گروه Life Science گوگل که روی ساختن یک لنز ارتباطی گلوکزی کار می‌کند یا تیم تحقیقاتی Calico از جمله بخش‌هایی هستند که زیر مجموعه آلفابت خواهند شد.

از دیگر شرکت‌های زیر مجموعه آلفابت می‌توان به آزمایشگاه پر رمز و راز X و گروه‌های سرمایه گذاری گوگل Ventures و گوگل Capital اشاره کرد.

اما برای خود گوگل چه چیزی باقی می‌ماند؟ جست‌وجو، تبلیغات، یوتیوب، ایمیل، نقشه‌های جغرافیایی و مسلما کروم و اندروید. نست، فایبر و دیوایس‌های پوشیدنی گوگل مثل گوگل گلس و همین‌طور پروژه‌های مربوط به خودروهای بدون نیاز به سرنشین گوگل هم به آلفابت منتقل خواهند شد.

با توجه به آنچه لری پیج گفته، آلفابت جای گوگل را به عنوان یک شرکت عمومی می‌گیرد. تمام سهام گوگل به صورت اتوماتیک به سهام شرکت آلفابت تبدیل خواهد شد – با همان حقوق. گوگل از این پس می‌شود یک شرکت زیر مجموعه برای آلفابت.

تمام کسب‌وکارهایی که تحت چتر آلفابت قرار می‌گیرند هر کدام مدیر مخصوص به خودشان را خواهند داشت. مسائل مالی تمام شرکت‌های زیر مجموعه آلفابت هم از یکدیگر تفکیک داده می‌شوند. این یعنی گزارش‌های مالی شرکت گوگل جدا از باقی شرکت‌های تحت چتر آلفابت گزارش خواهند شد.

گفتگو ها