نقد و بررسی

برترین لپ تاپ های بازار را بشناسید

لپ تاپ

لپ تاپ یا رایانه همواره امروزه یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین وسایل همراه در بین اشخاص در سرتاسر جهان است. پس هر فردی باید از برترین لپ تاپ های بازار اطلاعات دقیقی داشته باشد تا بتواند متناسب با نیاز خود از نظر کارکرد،نور، گرافیک، قدرت، زیبایی، قابلیت حمل، قیمت و… لپ تاپ مدنظرش را از میان انواع لپ تاپ ها انتخاب کند.

ما در این مقاله سعی کرده ایم که شما عزیزان را با برخی از برترین لپ تاپ های بازار از نظر کارایی و قدرت آشنا کنیم.

آشنایی با لپ تاپ ( DELL XPS 13 )

این لپ تاپ به دلیل سرعت، جذابیت، راحتی حمل آن  به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های بازار برای تمامی کاربران در هر گروه شغلی و سنی شناخته می شود.

برترین لپ تاپ های بازار

لپ تاپ DELL XPS 13 با ظاهر فوق العاده خود از یک بدنه فلزی و یک فایبر گلاس داخلی تشکیل شده؛ و طراحی لبه قاب این لپ تاپ نیز به گونه ای بسیار نازک و ظریف در صفحه ای کمتر از یک چهارم اینچ در هر دو طرف آن است که باعث کوچکتر و سبک تر شدن سیستم می شود. صفحه کلید و صفحه لمس لپ تاپ DELL XPS 13 طوری طراحی شده است که افراد بتوانند در عین کوچک بودن سیستم ، بهترین حالت و راحت ترین استفاده را از آن داشته باشند.

یکی از معایب این نوع لپ تاپ ها محل قرار گیری وب کم است که بخاطر نازک و ظریف بودن لبه قاب ها به ناچار مجبور شدند که این قابلیت را در پایین صفحه نمایش و در یک زاویه نامناسب قرار دهند.

۲ نسخه مد نظر ما در این مقاله که از برترین لپ تاپ های بازار در این نوع شناخته می شوند ، نسخه های i5 و i7 است . این دو نسخه از پردازنده های نسل هشتم با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی شکل گرفته اند.

آشنایی با لپ تاپ ( Asus ZenBook UX330UA )

لپ تاپ Asus ZenBook UX330UA نیز به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های بازار از لحاظ هزینه و بودجه محسوب می شود. چرا که هر قشری به راحتی می تواند با خرید این لپ تاپ خوب و مقرون به صرفه  با خیالی آسوده از انجام کارهای خود لذت ببرد.

برترین لپ تاپ های بازار

گرچه سیستم عامل لپ تاپ Asus ZenBook UX330UA به اندازه DELL XPS 13 قدرتمند نیست ولی ارزش آن باور نکردنی بوده و جزو برترین لپ تاپ های بازار محسوب می شود. مدل پایه این نوع لپ تاپ با قیمت ۷۵۰ دلار دارای یک سیستم پردازنده Intel Core i5 با ۸ گیگابایت فضای خالی و ۲۵۶ گیگابایت فضای جانبی است.

آشنایی با لپ تاپ ( Surface Pro )

این لپ تاپ به دلیل طراحی بی نظیر و کارایی قدرتمند خود به عنوان یکی از برترین لپ تاپ های بازار از نوع ۱ در ۲ محسوب می شود؛ در واقع برای افرادی که نیاز به لپ تاپ یا تبلتی قدرتمند با عملکرد بالا،شاسی قابل انعطاف، سبک دارند؛ گزینه ای بسیار مناسب است. صفحه کلید این لپ تاپ قابلیت جدا شدن داشته و ضخامت آن نیز تنها ۰٫۳۳ اینچ و وزن آن در حدود ۱٫۷۳ پوند است و به همین دلیل در لیست برترین لپ تاپ های بازار از نظر قابلیت حمل جای دارد.

برترین لپ تاپ های بازار

این لپ تاپ را می توان در انواع رنگ های سرخ تیره بورگندی، پلاتینیوم، گرافیتی طلایی و آبی کبالت از فروشگاه ها تهیه کرد. باتری این لپ تاپ نیز با وجود ضخامت کم آن از بادوام ترین نوع باتری ها برای کار در حدود ۸ ساعت و ۲۳ دقیقه می باشد.

آشنایی با لپ تاپ ( Dell XPS 15 ) 

لپ تاپ Dell XPS 15 یکی دیگر از برترین لپ تاپ های بازار از نوع ۱۵ اینچی و متشکل از یک صفحه نمایش لمسی ۴k  است. این لپ تاپ می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای کاربرانی باشد که به دنبال یک سیستم عامل با صفحه نمایش بزرگ و زیبا هستند و از عملکرد عالی نیز برای انجام کار برخوردار باشد.

برترین لپ تاپ های بازار

Dell XPS 15 در مقایسه با لپ تاپ های کوچک به عنوان رقبای اصلی خود طرفداران زیادی داشته و این دلیلی برای ارزان بودن این نوع لپ تاپ ها محسوب نشده و جزو برترین لپ تاپ های بازار است.

سیستم عامل این لپ تاپ از دو تراشه‌ی Core i5 یا Core i7 در کنار حافظه‌ی رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی، صفحه‌ی نمایش لمسی با رزولوشن فول اچ‌دی یا ۴K و گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 Ti  تشکیل شده است . از دیگر ویژگی‌های آن که باعث شده جزو برترین لپ تاپ های بازار قرار گیرد؛ می توان به  وجود چهار درگاه USB تایپ C که دو عدد از آن‌ها از تاندربولت ۳ پشتیبانی می‌کنند؛ اشاره کرد. به تازگی مدل XPS 15  از پردازنده های ۸ گیگاهرتزی سربع و قدرتمند تر از GTX 1050 Ti در پیکربندی های خود استفاده کرده است.

آشنایی با لپ تاپ ( Alienware 17 R5 )

یکی دیگر از برترین لپ تاپ های بازار، Alienware 17 R5 نام دارد. این لپ تاپ گیمینگ که از یک صفحه نمایش ۱۷ اینچی و یک شاسی با وزن تقریبی ۱۰ پوند تشکیل شده، بسیار ضخیم، سنگین و فوق العاده محکم است و برای استفاده روزمره و عادی کاربران نمی تواند گزینه ای مناسب باشد؛ بلکه برای انجام کارهایی که نیاز به نصب نرم افزارهای سنگین و سیستم عامل بالا دارند مناسب است.

برترین لپ تاپ های بازار

Alienware با یک پردازشگر ۶ هسته ای intel core i9 به همراه ۳۲ گیگابایت رم و یک کارت گرافیک GTX 1080 جزو یکی از برترین لپ تاپ های بازار خصوصا برای انجام بازی های رایانه ای است.

هم اکنون لپ تاپ Alienware 17 R5 در سراسر جهان با دو رنگ مشکی و سیلور به همراه چراغ های LED برای نور پردازی آن در بازارعرضه می شود.

آشنایی با لپ تاپ ( SAMSUNG CHROMEBOOK PRO )

یکی از ارزان قیمت ترین انواع لپ تاپ های موجود در بازار که از لحاظ سخت افزاری مانند گوشی های هوشمند و جزو محبوب ترین و برترین لپ تاپ های بازار سامسونگ هستند؛ کروم بوک نام دارند. این لپ تاپ ها بخاطر وجود یک قلم نوری درست مانند آنچه که در گوشی نوت و تبلت‌های سری A است و همچنین یک صفحه‌ی نمایش با وضوح تصویر ۲۶۰۰ *۱۴۰۰ پیکسل به عنوان یکی دیگر از برترین لپ تاپ های بازار شناخته می شود.

برترین لپ تاپ های بازار

سیستم عامل این لپ تاپ نیز از یک پردازنده‌ی ۶ هسته ای با فرکانس ۲GHz، پورت USB-C، درگاه کارت SD و یک باتری که با حداقل یکبار شارژ در روز ( تا ۱۰ ساعت دوام ) تشکیل شده است.

گفتگو ها

    با این اوضاع بازار و احتکار فروشندگان و بالا رفتن قیمت دلار، بنظرم بهترین استراتژی اینه که چیزی نخریم و مواظب خراب نشدن وسایل الکترونیکی هم باشیم.

    فرهاد

    چه عجب یکجا دیدیم لپ تاپ های اپل معرفی نشده
    یک موردی که خوب بود بهش اشاره کنید لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Flip TP510UQ – C بود.
    این لپ تاپ عالیه
    لولای ۳۶۰ درجه
    صفحه نمایش نسل جدید تاچ
    سبک و باریک – ۱٫۹ کیلوگرم
    Core i5 – با کش ۶ مگابایت
    و ۸ گیگابایت رم DDR4